.:sub-speaker left:.
 
..::F:Ő:M:E:N:Ü::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelező linkek
 
Baráti kör honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazás az oldalról<
Milyennek találod az oldalam? :)

Főkirályság, szuper!
naggyon jó!
jó..elmegy.
lehetne jobb is
igénytelen, poshadt!
változtass rajta sűrgősen!
delete!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
csevegő linkek
 
egyéb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdák
Verdák : Chevrolet Corvette CTS-V

Chevrolet Corvette CTS-V

  2005.08.08. 17:30

A Chevrolet Corvette "szívét", azaz motorját megkapta a Cadillac. A gép beépítésével a középméretű luxuslimuzin dögerős sportautóvá vált. Az amerikai márka többi típusához hasonlóan hamarosan a CTS-V árusítása is megkezdődik Magyarországon.


Azért Bob Lutz tudhat valamit. Igaz, hetvenen felül jár az "öreg", de évei számát mindenképpen meghazudtolják tettei. Szabadidejében - ha teheti - motorra pattan, vagy ha éppen úgy hozza a kedve, saját, sugárhajtású gépével repked egy kicsit. Munkaidejében sem lassít, akkor többnyire azon töri a fejét, hogy cége, a General Motors miként léphetne a korábbiaknál vonzóbb autókkal a piacra.

Egyik első ötlete volt, hogy érdemes lenne egy-két arra alkalmas limuzinból sportos változattal kirukkolni. Mifelénk, Európában ez nem újdonság, a BMW az M, az Audi az S, és a Mercedes-Benz az AMG sorozattal kínál ilyeneket, a tengerentúlon azonban ez nem ennyire bevett gyakorlat. Illetve nem volt az, amíg Bob Lutz javaslatára hozzá nem láttak, hogy sportosítsák a GM luxusmárkája, a Cadillac 2002-ben debütált középméretű limuzinját, a CTS-t. A munkára alig tizenhat hónapot kapott a GM újonnan felállított sportautó-fejlesztő részlege, amely nemcsak a rövidre szabott időhöz képest, hanem abszolút értelemben is jó munkát végzett. Igaz, már a kiindulási alap sem volt rossz, hiszen a CTS egyike volt azon új típusoknak, amelyeket úgy fejlesztettek ki, hogy vezetésük élményt nyújtson. Ennek egyik első számú összetevője az úgynevezett Szigma padlólemez, amelynek nagy előnye, hogy hátsókerék-hajtáshoz alakították ki, így nincs akadálya a teljesítmény szinte korlátlan növelésének.

A teljesítmény növelésére pedig fejlesztők a legkézenfekvőbb módot választották: benyitottak a raktárba, leemelték a polcról a Chevrolet Corvette 400 lóerős V8-asát, és gondosan beépítették a CTS motorházába. A kérdés máris mintegy adódik, hogy a kissé idejétmúlt, nyomórudas, hengerenként kétszelepes erőmű helyett miért nem valamelyik hengerenként négyszelepes, felülvezérelt Northstar motorra esett a választás. A válasz egyszerű: azért, mert ez utóbbi nem fért be. A Corvette-motorhoz ún. Tremec T56-os típusú, hatfokozatú kézi sebességváltót illesztettek, amely hasonlít a Corvette szintén hatfokozatú váltójához, de nem azonos azzal. A 400 lóerő, de még inkább az 533 Nm-es nyomaték ezután megerősített kardán- és féltengelyeken, részben önzáró differenciálműn, valamint kiegészítő hűtéssel ellátott és rövidebb végáttételen (3,42 helyett 3,73) keresztül jut a hátsó kerekekhez.

Természetesen a bődületes nyomaték csak egyik összetevője egy sportautónak, a másik az, hogyan sikerül az úton tartani és megállítani a rendkívüli dinamikájú járművet. Azért, hogy ez egy pillanatig se okozzon gondot, megerősítették az első és a hátsó segédkeretet, 27 százalékkal merevebb rugókat, feszesebb lengéscsillapítókat, nagyobb átmérőjű stabilizátorokat és keményebb gumibakokat építettek be. És ne felejtsük a lényeget: a CTS-V Goodyear Eagle F1-es típusú defekttűrő abroncsai "alapban" 245/45WR18-as méretűek. Ez utóbbiak elegáns, hétküllős könnyűfém keréktárcsákon feszülnek, amelyek részét képezik a szándékosan nem túlzottan feltűnő külső átalakításoknak. A CTS-V ugyanis csupán lökhárítóiban, hűtőrácsában és emblémáiban tér el az alapváltozattól.

No de akkor lássuk, mit s tud tehát ez a tengerentúli csodamasina! Az utastér csaknem teljesen olyan, mint az átlagos CTS-ben. Az első különbség, ami feltűnik, hogy az ülés közepét nem sima, hanem bolyhosított bőr borítja, hogy a nagyobb tapadás egy kicsit megtámogassa a nem túl határozott oldaltartást. Ugyanaz a műszerfal és a műszerblokk is, kivéve természetesen a skálázást, hiszen a CTS-V sebességmérőjén a háromszázas a legnagyobb szám. És még valami eltér: a CTS-V mindkét nagy műszerében elhelyeztek egy-egy kis kijelzőt, amelyek közül a fordulatszámmérőben levő az érdekesebb, annál ugyanis a sok közül az egyik behívható adat nem más, mint az oldalgyorsulás g-ben, azaz a nehézségi gyorsuláshoz viszonyított arányában kifejezve. Talán említeni sem kell, hogy a próbaút során állandóan ezt néztük, azaz csak néztük volna, ha a kormány küllői rendre el nem takarták volna.

Egyszer-kétszer így is sikerült azért pillantást vetni rá, a legnagyobb így elcsípett érték 1,4 g volt, igaz, akkor az autó már nem az orrával, hanem az oldalával haladt előre... Ezt a helyzetet azonban nem is olyan könnyű előidézni, ugyanis a CTS-V már-már a kényelmetlenségig feszes futóművével és széles abroncsaival nagyon stabilan tartja a pontos és közvetlen szervokormánnyal kijelölt irányt. Ha mégis baj lenne, akkor pedig a szériatartozékként járó - de kikapcsolható - menetstabilizáló avatkozik közbe - szerencsére nem túl korán. A CTS-V esetében azonban a kanyarstabilitás csak az egyik élvezeti tényező, a másik a kis fordulaton halkan, de félreismerhetetlenül V8-as módra doromboló, felül mérgesen morgó erőforrás, a 3000/perces fordulattól elementáris erővel húzó Corvette-motor.
Előre láthatóan két hónapon belül a hazai utakon is lehet majd találkozni a CTS-V-vel, ekkor kezdi meg ugyanis tevékenységét a Cadillac magyarországi képviselete. A sport CTS azonban nem lesz olcsó mulatság, árát körülbelül 18 millió forintban szabják meg, körülbelül annyiban, amennyiért egy BMW 545-öst lehet kapni.

 
.:sub-speaker right:.
 
érdekes...
 
Autó-tuning linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2004-06-02
 
! ! ! Aktuális ! ! !
 
ide csacsoghattok
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos idő
 
E-Mail
 
Naptár
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?