.:sub-speaker left:.
 
..::F::M:E:N:::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelez linkek
 
Barti kr honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazs az oldalrl<
Milyennek tallod az oldalam? :)

Fkirlysg, szuper!
naggyon j!
j..elmegy.
lehetne jobb is
ignytelen, poshadt!
vltoztass rajta srgsen!
delete!!!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
cseveg linkek
 
egyb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdk
Verdk : BMW X3

BMW X3

  2005.02.04. 15:55

A BMW "technolgia-aut" gyrt. Az X3-as ignyes hajtslncval, remek motorjval s kiforrott menetdinamikai rendszervel illeszkedik ebbe a sorba. A rugzsrl s a motorfelfggesztsrl viszont mintha megfeledkeztek volna.



Egy autgyr kt okbl sem engedheti meg magnak, hogy vsrlkznsgnek szokatlan ignyeit kielgtetlenl hagyja. A konkurencia ugyanis (piaci) rsen van, s egykettre kirukkol valamivel, ami - sikere esetn - gyngtheti rivlisnak pozcijt.
A BMW is szmol ezzel, ezrt az X5-s sikern s a kisebb SUV-k irnti kereslet lnklsn felbuzdulva versenybe kldte az X3-ast.

Az X-sorozat kisebb tagja - szemben tengerentli szrmazs (Spartanburg) X5-ssel - az ausztriai Grazban kszl. A gyrts sznhelyeibl levonhat a kvetkeztets: az X3-as nem csak kisebb, hanem - BMW-lptk szerint - olcsbb is a nagy X-nl. Ennek jeleit az X3-as utasterben is felfedezhetjk. A manyag bortsok nem mindentt vvjk ki a BMW rajongk osztatlan lelkesedst. Ez azonban csak a mrkabeli sszehasonltsok sorn tnik ki. tlag haland elgedetten csettint, ha krbepillant a flkben. zlses krpitozs, BMW-standard szerinti design, s harmnia jellemzi a belteret. A sokak ltal kifogsolt i-Drive-ot nem talljuk a kzpkonzolon. A funkcik mkdtetse hagyomnyos gombokkal trtnik.

Van azonban egy msik "Drive" a BMW-ben, amely csaknem osztatlan sikert aratott krnkben. Az xDrive nvre keresztelt sszkerkhajtsi rendszerrl van sz. Az X3-as hajtslnca "hts-sszkerekes", azaz a hts kerekek kapjk az llandan hajtst, az els tengely csak szksg esetn kapcsoldik a rendszerbe egy lamells tengelykapcsoln keresztl. A szerkezet mkdsi sebessge mlt a BMW sportos imzshoz, egytized msodperc alatt teljesen old vagy zr a tengelyek kzt kapcsolatot teremt tengelykapcsol. A rendszernek a gyors terhelsvltsok - gzelvtel, gzads - kezelse sem okoz gondot, mert a motornyomatk "csak" 0,2 msodperccel a gzads utn n meg. Az X3-as teht a bajor mrkra jellemzen agilis. Hangslyozni kell, hogy az sszkerkhajts nyjtotta elnyk igazn csak szilrd burkolat ton hasznlhatk ki, a rendszert eleve erre is terveztk. A BMW hasmagassga, felptse egyarnt a terephasznlat ellen szl. De mi szksg van ngy hajtott kerkre j ton? A rendszer a kerekek oldalvezet kpessgnek jobb kihasznlshoz s az intenzv gyorstsok kerkkiprgs nlkli vgrehajtshoz kell. A tesztelt X3-as mindkt szmban kivlan vizsgzott. Nagy kanyarsebessggel is tartotta az vet, tovbbi gyorstshoz - az oldalertl kicsavarod nyakkal - kedvnk sem volt.

Nem rlhettnk azonban maradktalanul a kivl tfogsnak, mert ms terleten komoly rat kell fizetnnk rte. A rugzsi komfort finoman fogalmazva, nem ri el az elvrhatt. S ezt csak rszben rhatjuk az alacsony oldalfal gumik (235/55 R17) rovsra. A rugzs s a csillapts egyarnt ersebb a kelletnl, sszhatsknt streetracing-stlusan rz a kocsi. Tovbb rontja a helyzetet, hogy az lsek prnzsa - klnsen htul - messze van az pldstl. Ne ide ltessk azokat az ismerseinket, akiket szeretnnk elkprztatni az X3-assal!

A BMW ernyeit hossz ton tanuljuk meg igazn rtkelni. Szp hang hathengerese j erben van, knnyedn, nyomatkbl gyorst. Fogyasztsa orszgti tempnl kevesebb, mint gondolnnk. Az ti rmket csak kis mrtkben csorbtja a kormny azon kellemetlen tulajdonsga, hogy egyenes menetben folyamatos, apr korrekcit ignyel az eltervezett nyom kvetse. Mg egy apr szpsghibt tapasztaltunk gyors autzskor: hatrozott szlzaj hallhat az els szlvd krnykrl. Ne feledjk azonban: ez csak azrt tnhetett fel, mert az X3-as utastere amgy nagyon csndes.

Nem tudjuk, hogy az elnyk vagy a htrnyok kz knyveljk az aut sajt-kormnyozottsgi tulajdonsgait. Megrgztt mrkahvk srtetten nyugtzzk, hogy a fejlett hajts s az aktv menetdinamikai rendszerek hatsai miatt nem lehet "csapatni" az X3-as fart. A kocsi arra megy, amerre a kormny ll. Jzan fejjel, a vsrlkr ignyeit ismerve erre sokkal kevesebben vgynak, mint arra, hogy klnsebb vezeti bravrok nlkl lehessen gyorsan autzni. A statisztika gyztt a "feeling" felett. Olyannyira, hogy hatrhelyzetben a BMW az elskerekes autkhoz hasonlan alulkormnyzott kezd vlni.
A fk szerencsre nem a tmegzls szerinti: kis pedlernl is nagy a lassuls, a fkert a pedl tiprsa nlkl is pontosan lehet adagolni.

A vlt mr kevsb ll a helyzet magaslatn. Az tttelek rendben vannak, a kapcsolmechanizmus azonban nem elg hatrozott, a kapcsols pontatlan, manyag-rzet s nyls. Mellvltsrl azonban - BMW lvn - sz sem eshet, s tl sok kzi er sem kell.

A csomagtr szerny mretei s az ignyes krpitozs nem csbtanak a csaldi teher-kombi X3-asra cserlsre. Nem hagyhatjuk azonban sz nlkl, hogy a bortsok s a csomagtr-rol lttn elgedetten szakad fel a BMW-szemllbl a felkilts: "ilyen az igazi bajor aut".
Korbban a skandinv kocsik rtkei kztt tartottk szmon a clszersget. Ma ez az X3-asrl ugyangy elmondhat. A rugalmas ajtzsebknt hasznlhat hlk, a funkcijt kivlan ellt italtart egyarnt meglln a helyt az szaki vetlytrsak autiban is.

A csomagtr bvtse egyszeren vgrehajthat s nem veszlyes a mutats ni mkrmkre sem. A tmla elredntsvel mris sk, jl rakodhat tbblethelyhez juthatunk, nem kell llap-rngatssal biztonsgiv-bogozssal bajldni.
A kvnatosnl tbb jut nyaktekersbl s szemforgatsbl a BMW-vezetnek, a kilts ugyanis elg rossz. Parkolskor, vagy szk helyen manverezve egyszerbb sztneinkre s a tolatradarra hagyatkozni. S hogy ne legyen egyszer a parkols-fbisok dolga, a fordulkr is nagyobb, mint amelyet jnak mondhatnnk. Igaz, az X3-asok jellemz elfordulsi helyein az tlagnl nagyobb gyakorisggal lehet megrkezskor elegnsan kiszllva a ports kezbe nyomni a kulcsot. Legalbbis Amerikban.
Nem meneklhetnk azonban az indulskor s vrosi araszolskor jellemz kellemetlensgtl: a hajtslnc belengstl. Az ugrls ellen leheletfinom gzpedl-kezelssel s gyors kuplungolssal vdekezhetnk. Ezek gyakorlsa azonban nem teszi tl lvezetess a kzlekedst.
Igaz, lvezeti clra ott van a kivl motor s a kifinomult sszkerkhajtsi rendszer.

 
.:sub-speaker right:.
 
rdekes...
 
Aut-tuning linkek
 
Ltogatottsg
Induls: 2004-06-02
 
! ! ! Aktulis ! ! !
 
ide csacsoghattok
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos id
 
E-Mail
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG