BMW 3
2005.03.01. 20:48
Első pillantásra is sportos. Közelebbről: az elegáns formák alatt rettentő energia tombol. Az új BMW 3-as sportlimuzin márciusban debütál a magyarországi márkakereskedésekben.
Három dimenzióban Nyújtott, lendületes motorháztető, nagyon rövid túlnyúlás, könnyűfém keréktárcsák, integrált hátsó légterelő - tetőtől talpig (vagy inkább az elejétől a végéig) sportosba öltözött az új 3-as. A belső teret uraló, ergonomikus ülések, a nemes anyag- és színhasználat (például bőrkárpit és titán díszítőelemek), valamint az olyan intelligens felszerelések, mint a vezérlésre született iDrive kontroller, csak tovább erősítik az autó energikus kisugárzását. Mindemellett a mérnökök az utas- és a csomagtér helykínálatával sem fukarkodtak, sőt az elődhöz képest növelték ezek térfogatát.
Háromféle erőművel Az új 3-as sportlimuzin alap hatfokozatú sebességváltója mellé soros négy- vagy hathengeres, illetve dízel erőforrások választhatók. Mindegyikük a teljesítmény és a gazdaságosság ötvözete. A BMW 330i páratlanul könnyű, innovatív alumínium-magnézium motorblokkja például a kimagasló, akár 258 lóerős teljesítményt különösen kedvező fogyasztással adja le (8,7 liter/100 km). Ráadásul alig 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/h. A motorkínálatot erősíti még a kétliteres négyhengeres és a 2,5 literes hathengeres benzines, továbbá a kétliteres dízel erőforrás is. Az utóbbival szerelt BMW 320d 340 Nm-es nyomatékkal, 8,3 másodperces gyorsulással és 5,7 literes átlagfogyasztással kápráztat el.
Megannyi innováció A megnövekedett méretek ellenére változatlan saját tömeg, az egyenletes - az alumínium első és könnyített hátsó felfüggesztésnek köszönhető -, közel 50-50%-os súlyelosztás, a sebességnek megfelelően változó kormányáttétel garantálják az új 3-as BMW menetkényelmét, agilitását, könnyed és precíz irányíthatóságát. A hathengeres modellekhez opcionálisan rendelhető Aktív kormányzás rendszere vészhelyzetben automatikus ellenkormányzásra is képes. A lendületesen bevett kanyarokban érezhető, hogy a Dinamikus Stabilitás Kontroll (DSC) a motor vagy a fékrendszer vezérlésébe avatkozva biztosítja az autó stabilitását, meghagyva a vezetés dinamikus élményét.
Egy klasszikus limuzin biztonságával Kompromisszumot a biztonság terén sem ismer az új 3-as: a karosszéria megnövelt merevségét speciális konstrukció és ötvözetek garantálják. Az alapfelszereltség részét képezi a hatelemes légzsákrendszer. A megerősített oldalú gumiabroncsokkal pedig egy esetleges defekt sem okoz gondot: akár 80 km/órás sebességgel is haladhatunk a következő szervizállomásig. A Xenon tompított és távolsági fényszórók éjjel-nappal, mindenféle időjárási körülmények között optimális látást és láthatóságot biztosítanak. És ezt az autót látni kell!
|