.:sub-speaker left:.
 
..::F:Ő:M:E:N:Ü::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelező linkek
 
Baráti kör honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazás az oldalról<
Milyennek találod az oldalam? :)

Főkirályság, szuper!
naggyon jó!
jó..elmegy.
lehetne jobb is
igénytelen, poshadt!
változtass rajta sűrgősen!
delete!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
csevegő linkek
 
egyéb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdák
Verdák : Mazda6 MPS

Mazda6 MPS

  2005.03.01. 20:37

Bő 250 lóerős, 4x4-es, négyajtós kocsit a Mitsubishi és a Subaru is gyárt. Ám a Mazda6 MPS vezetése nem csak versenyzőoverallban, de öltönyben is kellemes.


Már a merészen átrajzolt orr-rész is érzékeltette, hogy nem egyszerű optikai tuningon átesett 6-ost tereltek elénk. Gondolhattuk volna, hogy a Mazda konstruktőrei valami különlegeset akarnak bemutatni, mert a dél- japáni, TI Aida versenypályára tették a találkozót. Márpedig a gyárak befőttesgumi-motorral felszerelt, ringóhintó-futóműves autókat nem ott szoktak bemutatni, ahol korábban már többször tartottak Formula-1-es futamokat.
A várhatóan 2005 júliusától a szalonokba lépő Mazda6-os mutáns, a bősz MPS valóban nem babapiskótán nevelkedett. Orrában 260 lóerős motor lapul, amely nyomatékát rafinált összkerékhajtási rendszer közreműködésével juttatja az aszfaltra. Ám az új izom 6-os nem a Mitsu Evo és a Subaru Impreza vetélytársa lesz, ezért nem pályázik ralis babérokra. "A mindennapokban jól használható, kifinomult, takarékos, ugyanakkor kivételesen erős és sziporkázó menettulajdonságú autó létrehozása volt a cél" - közölte Omoto Szeiicsi, az MPS termékfelelőse. Új módszerekre volt szükség.
Az új motort a Mazda6-os korábbról ismert, négyhengeres, kiegyensúlyozó-tengelyes, 2,3 literes blokkjából készítették el. A főtengely és a hajtókarok anyaga öntöttvas helyett kovácsolt acél lett, egyediek a dugattyúk, új a hengerfej. A szívórendszer előre néz, a kipufogó-leömlők viszont az utastér irányába mutatnak. A nagyobb teljesítmény elérésének fő eszköze a turbófeltöltő és az eléje szerelt töltőlevegő-hűtő, amelyet meglepő módon nem a kocsi orrába, hanem a motor tetejére szereltek. Ennek oka, hogy az elülső intercooler nagy tömege a kocsi eleje felé tolta volna a tömegközéppontot, így viszont elérték, hogy az első és a hátsó tengelyek terhelése szinte azonos legyen. Direkt benzin-befecskendezéses lett a keverékképzés. Nagy előnye, hogy a közvetlenül a hengerbe juttatott, alaposabban porlasztott tüzelőanyag hűti az égésteret - ergo - kopogás veszélye nélkül nagyobb előgyújtás állítható kis fordulaton, és nagyobb lehet a kompresszió is. Szélesebb a nyomatéki tartomány, a szélsőségesen visszaállított előgyújtás miatt a kipufogógázok gyorsabban melegszenek, tehát a motor emissziója is alacsony marad, s nem mellesleg a fogyasztás is kedvezően alakul. Az új motorból a kipufogógázok is gyorsabban távoznak, így megteszi a gyorsabb gázadási reakciókat adó, megbízhatóbb kis feltöltő is.
A végeredmény: 260 lóerős, 380 newtonméteres maximális forgatónyomatékú, barátságos fogyasztású, élénken reagáló, tiszta üzemű motor. A kiváló erőforrást egy Aisintől származó, kis helyigényű, háromtengelyes, hatfokozatú váltóval párosították, és a fékrendszer tárcsáit bő 12 hüvelykesekre cserélték. Ponthegesztés helyett varrott hegesztés fogja egybe az első futóműbölcső lemezeit, vastagabbak a keresztstabilizátorok, keményebbek a rugók feszesebbek a lengéscsillapítók, amelyek a hátsó kerekeknél egycsövesek is lettek. Seregnyi tartóelem növeli úgy 50 százalékkal a karosszéria merevségét, a Mazda6 2.3 kombi 4x4-es összkerékhajtási rendszerét pedig komolyabb elektronikával, vízhűtéses központi differenciálművel látták el.
A pályapróba rendkívül harapós, zajosan izgalmas, meglepő fékerejű autót villantott fel. Az első körökben a kocsi kissé bizonytalannak tűnt, de amint erősödött a bizalom, s nőtt a sebesség, úgy talált magára a futómű/ motor/ fék együttese. A Mazda6 MPS minden bizonnyal egyike lesz azon vészesen erős limuzinoknak, amelyek káprázatos képességeiket csak a vevők kis hányadának tárják fel. Adhatnának majd mellé Hungaroring havibérletet is.

 
.:sub-speaker right:.
 
érdekes...
 
Autó-tuning linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2004-06-02
 
! ! ! Aktuális ! ! !
 
ide csacsoghattok
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos idő
 
E-Mail
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?