.:sub-speaker left:.
 
..::F:Ő:M:E:N:Ü::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelező linkek
 
Baráti kör honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazás az oldalról<
Milyennek találod az oldalam? :)

Főkirályság, szuper!
naggyon jó!
jó..elmegy.
lehetne jobb is
igénytelen, poshadt!
változtass rajta sűrgősen!
delete!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
csevegő linkek
 
egyéb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdák
Verdák : Citroën C6

Citroën C6

  2005.08.08. 17:26

Különleges megjelenés, az otthon melegét idéző utastér teszi igazán vonzóvá a Citroën C6-ost, amelyet teletömtek a legújabb fejlesztésű technikával. A formabontó csúcsmodell késő ősszel kerül majd a kereskedésekbe.


A tervezők - főleg a Citroën háza táján - nincsenek szűkén a különleges ötleteknek, de az új nagy autóval nem csak az avantgárd formákat újra középpontba helyező modellkínálatot kellett megkoronázni, de a legendás elődök méltó utódlásáról is gondoskodni kellett. Meg kell hagyni, a tervezők nem siették el a dolgot: az idén bemutatásának fél évszázados évfordulóját ünneplő DS-t csak 1974-ben követte a CX, az XM bemutatására pedig 1989-ben került sor. Ötven év alatt tehát most érkezik a negyedik Citroën nagyautó, és nagyon kell igyekeznie, ha meg akarja ismételni elődei 1975-ben és 1990-ben elért sikerét az európai Év Autója szavazáson.
Magam a fent említett autók közül csak CX-et vezettem, és csak azért nem fejeltem le a szélvédőt az első fékezésnél, mert az előzetes figyelmeztetések után nagyon óvatosan léptem a pedálra. A fekvőrendőrökön sztoikus nyugalommal átszáguldó autó vezetését különleges élménnyé teszi a puha rugózás, tempósan vett kanyarban már-már az aszfaltot karcolja az ívkülső küszöb. Az XM-hez csak utasként volt szerencsém, de soha nem fogom elfelejteni azt a 20 km-t. A második sorban hárman ültünk egymás mellett, ennek ellenére a kanyarokban mindannyian oldalra csúsztunk, olyan hatalmas az utastér. A becsapódó hideg szél ellen az utasteret védő második hátsó szélvédő is nagyon hasznos.

De térjünk vissza a jelenbe, vagy inkább a közeli jövőbe, ahol a C6-osnak kell megtalálnia saját vásárlóközönségét. A forma könnyedén Citroënként azonosítható, jellegzetes vonás a hosszú első, és minimális hátsó túlnyúlás. A tetővonal kupésan ívelt, és nem csak a márka rajongói veszik észre a homorú hátsó szélvédő visszatértét. Elöl a fényszórók messze hátranyúlnak, jelentős szeletet hasítva ki ezzel a motorháztetőből és a sárvédőkből. A tetszik - nem tetszik vitát sokak számára valószínűleg a hátsó rész dönti majd el a félkörívben induló hátsó lámpákkal. Mindent egybevetve a karosszéria, úgy tűnik, a legjobb Citroënes hagyományokat eleveníti fel.

Térjünk rá a legfontosabb részre, hiszen a tervezők a C6-ost belülről kifelé haladva tervezték meg. Mivel a tulajdonos ideje legnagyobb részét úgyis az autóban ülve, és nem azt kívülről szemlélve tölti, az autó külsejének megformálása szinte teljes egészében az utastér követelményeihez igazodott. Ennek köszönhető abszolút értékben hatalmas, de Citroënes mérce szerint kicsi a 2,9 méteres tengelytávolság. Itt meg kell említeni, hogy a motor és a váltó is az első tengely előtt van, nem vesznek el helyet az utastértől. A kocsi teljes hossza 4,91 méter, szélessége 1,86 méter, magassága alaphelyzetben 1,46 méter.

Minden ülés elektromosan állítható több irányban is, azaz a második sor hosszirányban elmozdítható, és a támla dőlésszöge is változatható. Az ehhez szükséges kapcsolókat az ajtóborításokra szerelték, amelyeket egyébként bútortervezéssel foglalkozó szakemberek alkottak meg. A sok fa, a bőrkárpit és a króm betétek elegáns, egyben az otthont idéző hangulatot teremtenek. A négy zónás klíma még a legnagyobb hőségben is elviselhető teszi a viszonyokat a kocsiban. A hidropneumatikus felfüggesztés kisimítja az úthibák jelentős részét, s a nyugalomról még a jó hangszigetelés gondoskodik. Az oldalsó ablakok több rétegű üvegből készültek, hogy távol tartsák az utasoktól a külvilág zavaró hangjait.

A vezető dolgát is igyekeztek megkönnyíteni. A műszerfalon a kormány mögött csak egy kis méretű, elektronikus kijelző található, ugyanis a kocsi műszaki varázseszközei minden fontos információt a szélvédőre vetítenek ki. A vezető nem csak a sebességet vagy a navigáció adatait láthatja maga előtt, de a Bluetooth adapter segítségével csatlakoztatott mobiltelefon számlistáját is itt lapozgathatja.

A C6-os természetesen megkapta a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, elöl-hátul parkoló radar segíti a megállást, a xenon-fényszóró immár elektronikus vezérléssel világít be a kanyarokba, és ez az első Citroën, amely automatikus rögzítőféket kapott.
A motorok választéka nem gazdag, a tulajdonos csak egy-egy benzin- vagy dízel erőforrás közül választhat. Mindkettő hathengeres, és hatfokozatú automatikus váltón keresztül hajtja az első kerekeket. A 2,7 literes, biturbó HDI dízel 204 lóerős, nyomatéka 440 Nm. A benzinmotor a C5-ösben is használt, 2,9 literes V6-os, teljesítménye 211 lóerő, nyomatéka 290 Nm.
A C6-os tervezésében nem új, de egy ideje nem mérlegelt szempontokat érvényesítettek, s ez jó. Ilyen Citroënt az emberek nem azért vesznek meg, hogy beleszürküljenek a tömegbe, hanem hogy kitűnjenek onnan, és persze hogy nagyon jól érezzék magukat az autóban.


 
.:sub-speaker right:.
 
érdekes...
 
Autó-tuning linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2004-06-02
 
! ! ! Aktuális ! ! !
 
ide csacsoghattok
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos idő
 
E-Mail
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?