.:sub-speaker left:.
 
..::F:Ő:M:E:N:Ü::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelező linkek
 
Baráti kör honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazás az oldalról<
Milyennek találod az oldalam? :)

Főkirályság, szuper!
naggyon jó!
jó..elmegy.
lehetne jobb is
igénytelen, poshadt!
változtass rajta sűrgősen!
delete!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
csevegő linkek
 
egyéb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdák
Verdák : Seat Toledo Prototipo

Seat Toledo Prototipo

  2004.10.28. 21:46

A Seat Toledo Prototipo a Madridi Autószalonon mutatkozott be, így fellibbent a fátyol, s előtűnt a 2005. tavaszától készülő szériamodell teljesen új, buszos karaktere.

 

A Seat Toledo Prototipo végleg alátámasztja azt, amit eddig csak sejteni lehetett: a Toledo harmadik generációja új utakon jár. Ha emlékszünk, az első nemzedék (1991) még konvencionális szedánnak látszó, ám ötajtós autó volt méretes utastérrel és gigászi csomagtartóval. Nos, ez az irányzat a Volkswagen-csoporton belül átkerült a Skodához, és a következő, a Golf IV platformjára épített Toledo (1998) már négyajtós, klasszikus kialakítású lépcsőshátú limuzin lett, és bár szintén fél köbméteres csomagtartót hordozott, a dinamikus forma oltárán feláldozták a rakodhatóságot.
Az igazi fordulat mégis most következik. A Volkswagen-csoport alsó középkategóriás modelljeinek fokozatos leváltása során a Seatnál érdekes stratégiát választottak. A már kapható Altea a Golf V platformját használja, de egyértelműen a kompakt buszok sikerhullámát akarja meglovagolni, sportosabb csomagolásban. A Toledo pedig egyszerűen ennek a modellnek lenne - látszólag - lépcsőshátú testvére.

A Toledo Prototipo annyiban persze továbbviszi a "vérvonalat", hogy csomagtartója eléri a fél köbméteres méretet. Az Alteánál 21 centiméterrel hosszabb autónál a lépcsős kialakítás tulajdonképpen olyan ötödik ajtót leplez, amelyhez hasonlót korábban a Renault Vel Satison láthattunk. A lejtős tetővonal, az érdekesen kanyarított oldalsó üvegezés, illetve az autó oldalán kétszínű fényezéssel kiemelt domborulatok a jármű praktikus jellegéhez képest szokatlanul merésznek minősíthetők. Legalább annyira, mint a Seatnál korábban bemutatott Salsa-tanulmányautó - és annak formatervezője, Walter da Silva. A szokatlan megoldások a világítótesteknél is visszaköszönnek: a kettős xenonlámpák, a ledes hátsó irányjelzők, illetve a koncentrikus körökben világító hátsó féklámpák a jövő világítástechnikájából nyújtanak ízelítőt. És ha még mindig kevés lenne az újdonság, a Toledo Prototipo első ablaktörlői nyugalmi helyzetükben az A-oszlopokba simulnak. Ezt a megoldást korábban legfeljebb az Alteán láthattuk.

A praktikusság azonban minden formai játék ellenére megmaradt. A hatalmas raktér merev padlót kapott, amely kétféle magasságban is használható attól függően, hogy alacsonyabb vagy magasabb padló alatti rekeszre van szükség. A hátsó ülések sínen előretolhatók, és támlájuk kétféle helyzetben is rögzíthető, ami a csomagtér további bővítését teszi lehetővé - ülőhely megszüntetése nélkül. A tanulmányautó két hátsó székének támlája úgy hajtható előre, hogy teljesen sík rakfelület keletkezzen. Hasznos ötlet az is, hogy a kétrétegű és kettényitható kalaptartóba rejtették az elakadásjelzőt és az elsősegély-csomagot.

Az Altea-Golf V "vérvonal" sok mindent elárul arról is, hogy milyen technika várható a szériagyártású Toledóban. A tanulmány a VW-csoport más termékeinél már bevetett kétliteres, 150 lóerős, közvetlen befecskendezéses (FSI) benzinmotorját kapta meg hatfokozatú kézi váltóval kombinálva. Az egyedi járművön persze jól mutatnak a 235/35 R19-es méretű kerekek, de ha az életszagúbb, szériagyártású Toledót próbáljuk elképzelni, akkor az Altea nyomán az 1,6 literes hagyományos befecskendezéses benzines, az 1,9 és 2 literes TDI-k (105 és 140 LE) megjelenése a motorválasztékban nem tűnik túl merész fantáziálgatásnak.

Ha a tanulmányautó különleges szerelvényeitől (üvegtető, DVD-rendszer, stb.) és a bőrös borítástól egy pillanatra eltekintünk, akkor az utastér is teljesen Altea-jellegűnek tűnhet. A vezető felé néző középkonzol, a magasabbra helyezett váltókar és a sok rakodóhely alapján egy buszos erényeket csillogtató Toledo képe alakul ki. Mivel azoknál sportosabb és merészebb formájú, nem kell a VW csoportnak attól sem tartania, hogy a spanyol típus a házon belüli konkurenciát erősítené, mivel gyökeres ellentéte a dobozszerű VW Tourannak, a Bora-utód és a második generációs Octavia elől pedig garantáltan nem fog vevőket elszippantani.
 














 
.:sub-speaker right:.
 
érdekes...
 
Autó-tuning linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2004-06-02
 
! ! ! Aktuális ! ! !
 
ide csacsoghattok
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos idő
 
E-Mail
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?