.:sub-speaker left:.
 
..::F:Ő:M:E:N:Ü::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelező linkek
 
Baráti kör honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazás az oldalról<
Milyennek találod az oldalam? :)

Főkirályság, szuper!
naggyon jó!
jó..elmegy.
lehetne jobb is
igénytelen, poshadt!
változtass rajta sűrgősen!
delete!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
csevegő linkek
 
egyéb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdák
Verdák : BMW M5

BMW M5

  2004.12.02. 21:49

Szeptemberben hivatalosan is bemutatják a BMW M5-ös szériaváltozatát. A technika: 5 liter, 10 henger, 40 szelep, 7 fokozat. És persze a motor 507 lóerős. Csoda, hogy az autó 15 másodperc alatt éri el a 200 km/órás sebességet?


A kigyúrt szuper-limuzinok izgalmas piacán mindig a legújabb autóé a legnagyobb teljesítmény. Így aztán ne csodálkozzunk, hogy a frissen érkezők rálicitálnak a többiekre. A BMW most 507 lóerőt mond, ami több mint a most kapható Mercedes E55 AMG (476 LE) és a nemrég leváltott A6-oson alapuló, utolsó szériás Audi RS6 plus (480 LE) motorjának teljesítménye.
Ez már azért is tiszteletet parancsoló, mert a Mercedes egy mechanikus feltöltővel, az Audi pedig két turbóval csikarta ki az óriási értéket a maga V8-as blokkjából. A BMW viszont más irányba indult el: az előző M5-ös négyliteres V8-asát nyugdíjazták, és helyét a két hengerrel hosszabb, egy literrel öblösebb, 90 fokos hengerszögű V10-es vette át. Az új motor mindössze 1 kilogrammal nehezebb (240 kilogrammos), mint a régi, és ez sokat elárul a súlycsökkentésre tett erőfeszítésekről. Literenként 101,4 lóerőt szabadít fel - elődje viszonylag szolid, 80,9 LE/literével szemben.
A V10-es blokkból elképesztő fordulatszámokat csaltak elő, a korlátozás 8250/percnél van, és az 520 newtonméteres nyomatéki maximum is elég magasan, 6100/percnél jelentkezik. A konkurencia viszont nyomatékban jobb - a Mercedesé 700 Nm, az Audié pedig 560 Nm. A BMW ezt a problémát a váltó oldaláról próbálja megfogni: a vadonatúj, 7 fokozatú SMG, vagyis automatizált váltó 65 ezredmásodperc alatt pakolja a fokozatokat.

Persze hiába a hengerenként külön fojtószelepekkel lélegeztetett motor, a villámgyors, mindkét oldalon változó szelepvezérlés (Vanos), ha a világ első tízhengeres limuzinjával nem lehet a közúti forgalomban közlekedni. Ezért az elektronikának ún. P400-as programja van, amellyel a vezetőnek "csak" 400 lóerőt kell megzaboláznia. A normál P500-as program mellett van P500 Sport program - ez utóbbi nyújtja a kompromisszumok nélküli, nyers versenyautós érzést. A vezető a Power feliratú gombbal válogathat közöttük.

Az elektronikus csodák sora ezzel nem ért véget. Az M5-ös vezetője kapott startprogramot is, amely nem tesz mást, mint álló helyzetből a maximális gyorsítást produkálja - akár a végsebesség eléréséig. A legizmosabb 5-ös 100 km/óráig 5 másodpercen belül gyorsít, de sokkal döbbenetesebb a tény, hogy újabb 10 másodpercen belül már kétszázzal száguld. Hozzá képest vánszorgásnak tűnhet az előző M5-ös gyorsulása, hiszen százig 6,1, kétszázig pedig 26 másodperc alatt küzdötte fel magát. A maximális tempó 250 km/óra, amelyet elektronikus korlátozás állít be ennyire. Érdekesség, hogy az éppen 20 éve bemutatott első generációs M5-ös (E28-as széria) ennél gyorsabb volt: a 251 km/órás végsebesség abból adódott, hogy ennyire volt elég a 286 lóerő.
Korlátozás nélkül a mai M5-ös elérné a 330 km/órát.
Ahhoz, hogy az M5-ös biztos módon juttassa az útra hatalmas erejét, szükség van még a hátsó, változó önzáró hatású differenciálműre is. És persze a DSC elektronikus stabilizáló rendszer is segíti az 5-ös sorozatéból kifejlesztett, megerősített futómű dolgát. A vezető kétféle üzemmódot választhat: a normál beállítás mellett az M Dynamic funkció lehetővé teszi, hogy a kocsi a fizikai korlátokat sokkal inkább megközelítse - a stabilizáló funkció akár teljesen ki is kapcsolható. A lengéscsillapítás is változó, az EDC-rendszernél Sport, Normal és Komfort programok alkotják a választékot.
Mindehhez fékekre is szükség van. A tárcsák átmérője elöl 374, hátul 370 mm. A tárcsák a 19-es, speciális felnik mögött bújnak meg. Az M5-ös első és hátsó kerekeinek mérete különbözik: elöl keskenyebb (255/40 ZR 19) - hátul szélesebb (285/35 ZR 19) papucsok vannak. A fékhatásról csak annyit, hogy az M5-ös százról 36, kétszázról 140 méter alatt fékezi magát állóra. Ehhez nem kell kommentár. Az új generációs M5-ös is őrzi a hagyományt: egy Porsche képességeit-tudását nyújtja - limuzin-köntösben.

 

 
.:sub-speaker right:.
 
érdekes...
 
Autó-tuning linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2004-06-02
 
! ! ! Aktuális ! ! !
 
ide csacsoghattok
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos idő
 
E-Mail
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?