.:sub-speaker left:.
 
..::F:Ő:M:E:N:Ü::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelező linkek
 
Baráti kör honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazás az oldalról<
Milyennek találod az oldalam? :)

Főkirályság, szuper!
naggyon jó!
jó..elmegy.
lehetne jobb is
igénytelen, poshadt!
változtass rajta sűrgősen!
delete!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
csevegő linkek
 
egyéb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdák
Verdák : BMW X3

BMW X3

  2005.02.04. 15:55

A BMW "technológia-autó" gyártó. Az X3-as igényes hajtásláncával, remek motorjával és kiforrott menetdinamikai rendszerével illeszkedik ebbe a sorba. A rugózásról és a motorfelfüggesztésről viszont mintha megfeledkeztek volna.



Egy autógyár két okból sem engedheti meg magának, hogy vásárlóközönségének szokatlan igényeit kielégítetlenül hagyja. A konkurencia ugyanis (piaci) résen van, és egykettőre kirukkol valamivel, ami - sikere esetén - gyöngítheti riválisának pozícióját.
A BMW is számol ezzel, ezért az X5-ös sikerén és a kisebb SUV-k iránti kereslet élénkülésén felbuzdulva versenybe küldte az X3-ast.

Az X-sorozat kisebb tagja - szemben tengerentúli származású (Spartanburg) X5-össel - az ausztriai Grazban készül. A gyártás színhelyeiből levonható a következtetés: az X3-as nem csak kisebb, hanem - BMW-lépték szerint - olcsóbb is a nagy X-nél. Ennek jeleit az X3-as utasterében is felfedezhetjük. A műanyag borítások nem mindenütt vívják ki a BMW rajongók osztatlan lelkesedését. Ez azonban csak a márkabeli összehasonlítások során tűnik ki. Átlag halandó elégedetten csettint, ha körbepillant a fülkében. Ízléses kárpitozás, BMW-standard szerinti design, és harmónia jellemzi a belteret. A sokak által kifogásolt i-Drive-ot nem találjuk a középkonzolon. A funkciók működtetése hagyományos gombokkal történik.

Van azonban egy másik "Drive" a BMW-ben, amely csaknem osztatlan sikert aratott körünkben. Az xDrive névre keresztelt összkerékhajtási rendszerről van szó. Az X3-as hajtáslánca "hátsó-összkerekes", azaz a hátsó kerekek kapják az állandóan hajtást, az első tengely csak szükség esetén kapcsolódik a rendszerbe egy lamellás tengelykapcsolón keresztül. A szerkezet működési sebessége méltó a BMW sportos imázsához, egytized másodperc alatt teljesen old vagy zár a tengelyek közt kapcsolatot teremtő tengelykapcsoló. A rendszernek a gyors terhelésváltások - gázelvétel, gázadás - kezelése sem okoz gondot, mert a motornyomaték "csak" 0,2 másodperccel a gázadás után nő meg. Az X3-as tehát a bajor márkára jellemzően agilis. Hangsúlyozni kell, hogy az összkerékhajtás nyújtotta előnyök igazán csak szilárd burkolatú úton használhatók ki, a rendszert eleve erre is tervezték. A BMW hasmagassága, felépítése egyaránt a terephasználat ellen szól. De mi szükség van négy hajtott kerékre jó úton? A rendszer a kerekek oldalvezető képességének jobb kihasználásához és az intenzív gyorsítások kerékkipörgés nélküli végrehajtásához kell. A tesztelt X3-as mindkét számban kiválóan vizsgázott. Nagy kanyarsebességgel is tartotta az ívet, további gyorsításhoz - az oldalerőtől kicsavarodó nyakkal - kedvünk sem volt.

Nem örülhettünk azonban maradéktalanul a kiváló útfogásnak, mert más területen komoly árat kell fizetnünk érte. A rugózási komfort finoman fogalmazva, nem éri el az elvárhatót. S ezt csak részben írhatjuk az alacsony oldalfalú gumik (235/55 R17) rovására. A rugózás és a csillapítás egyaránt erősebb a kelleténél, összhatásként streetracing-stílusúan ráz a kocsi. Tovább rontja a helyzetet, hogy az ülések párnázása - különösen hátul - messze van az példástól. Ne ide ültessük azokat az ismerőseinket, akiket szeretnénk elkápráztatni az X3-assal!

A BMW erényeit hosszú úton tanuljuk meg igazán értékelni. Szép hangú hathengerese jó erőben van, könnyedén, nyomatékból gyorsít. Fogyasztása országúti tempónál kevesebb, mint gondolnánk. Az úti örömöket csak kis mértékben csorbítja a kormány azon kellemetlen tulajdonsága, hogy egyenes menetben folyamatos, apró korrekciót igényel az eltervezett nyom követése. Még egy apró szépséghibát tapasztaltunk gyors autózáskor: határozott szélzaj hallható az első szélvédő környékéről. Ne feledjük azonban: ez csak azért tűnhetett fel, mert az X3-as utastere amúgy nagyon csöndes.

Nem tudjuk, hogy az előnyök vagy a hátrányok közé könyveljük az autó saját-kormányozottsági tulajdonságait. Megrögzött márkahívők sértetten nyugtázzák, hogy a fejlett hajtás és az aktív menetdinamikai rendszerek hatásai miatt nem lehet "csapatni" az X3-as farát. A kocsi arra megy, amerre a kormány áll. Józan fejjel, a vásárlókör igényeit ismerve erre sokkal kevesebben vágynak, mint arra, hogy különösebb vezetői bravúrok nélkül lehessen gyorsan autózni. A statisztika győzött a "feeling" felett. Olyannyira, hogy határhelyzetben a BMW az elsőkerekes autókhoz hasonlóan alulkormányzottá kezd válni.
A fék szerencsére nem a tömegízlés szerinti: kis pedálerőnél is nagy a lassulás, a fékerőt a pedál tiprása nélkül is pontosan lehet adagolni.

A váltó már kevésbé áll a helyzet magaslatán. Az áttételek rendben vannak, a kapcsolómechanizmus azonban nem elég határozott, a kapcsolás pontatlan, műanyag-érzetű és nyúlós. Melléváltásról azonban - BMW lévén - szó sem eshet, és túl sok kézi erő sem kell.

A csomagtér szerény méretei és az igényes kárpitozás nem csábítanak a családi teher-kombi X3-asra cserélésére. Nem hagyhatjuk azonban szó nélkül, hogy a borítások és a csomagtér-roló láttán elégedetten szakad fel a BMW-szemlélőből a felkiáltás: "ilyen az igazi bajor autó".
Korábban a skandináv kocsik értékei között tartották számon a célszerűséget. Ma ez az X3-asról ugyanúgy elmondható. A rugalmas ajtózsebként használható hálók, a funkcióját kiválóan ellátó italtartó egyaránt megállná a helyét az északi vetélytársak autóiban is.

A csomagtér bővítése egyszerűen végrehajtható és nem veszélyes a mutatós női műkörmökre sem. A támla előredöntésével máris sík, jól rakodható többlethelyhez juthatunk, nem kell ülőlap-rángatással biztonságiöv-bogozással bajlódni.
A kívánatosnál több jut nyaktekerésből és szemforgatásból a BMW-vezetőnek, a kilátás ugyanis elég rossz. Parkoláskor, vagy szűk helyen manőverezve egyszerűbb ösztöneinkre és a tolatóradarra hagyatkozni. S hogy ne legyen egyszerű a parkolás-fóbiások dolga, a fordulókör is nagyobb, mint amelyet jónak mondhatnánk. Igaz, az X3-asok jellemző előfordulási helyein az átlagnál nagyobb gyakorisággal lehet megérkezéskor elegánsan kiszállva a portás kezébe nyomni a kulcsot. Legalábbis Amerikában.
Nem menekülhetünk azonban az induláskor és városi araszoláskor jellemző kellemetlenségtől: a hajtáslánc belengésétől. Az ugrálás ellen leheletfinom gázpedál-kezeléssel és gyors kuplungolással védekezhetünk. Ezek gyakorlása azonban nem teszi túl élvezetessé a közlekedést.
Igaz, élvezeti célra ott van a kiváló motor és a kifinomult összkerékhajtási rendszer.

 
.:sub-speaker right:.
 
érdekes...
 
Autó-tuning linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2004-06-02
 
! ! ! Aktuális ! ! !
 
ide csacsoghattok
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos idő
 
E-Mail
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?