Verdk : Peugeot 206 1.6 HDI |
Peugeot 206 1.6 HDI
2004.10.28. 21:31
A Peugeot 206 1.6 HDI a dzelmotoros autk kztt is, s a sportos modellcsaldban is a harmadik, teljes jog vltozat szeretne lenni. De vajon sikerlhet ez egyszerre?
Dzel, mgis sportos
Els rnzsre igen. Sokklls, a GTi modellrl ismert 16 colos kerekek, a mlyre hzott lkhrt, a fm tanksapka-fedl s persze a tzpiros fnyezs a hromajts karosszrin egyrtelmen mutatja, hogy nem a szomszdasszony alap 206-os bevsrlkocsijt ltjuk. Kzelebbrl szemrevtelezve mg egy piros aprsg is feltnhet az jdonsgon: ez a tpusjelzs HDi feliratn az i bet. Ez jelli a modellsorozat legjabb tagjt, s az 1,6 literes, 110 lers motort. Az utastrben is hasonlan sportos atmoszfra fogadja a belket, az RC s a GTi benzinmotoros testvrmodellekbl szrmaz kiegsztkkel. Sportls, fm pedlok s vltkar, br kormny s fmes csillogs bett a kzpkonzolon. Akkor induljunk, hiszen ennyi izgat sportdsz utn az ember mr nmi akcira vgyik!
Az izzts nem ppen a sportkocsik sajtja, de a 206 1.6 HDi-ben ezzel szerencsre nem is megy el sok id. A motor az egyik legfinomabb jrs a mai dzelek kztt, hla a msodik genercis kzs nyomcsves befecskendezsnek. A tizenhat szelepes, alumniumbl kszlt dzel nem csak csendes s kulturlt, de nagyot is tol a kis kasztnin: 10 msodpercig tart a szzas sprint, de ugyanennyi idre van szksg tdikben, 80-tl 120-ig. Utbbi azrt rdekes, mert mg a 180 lers 206 RC sem rugalmasabb. Mindez a 240 Nm-es nyomatknak ksznhet, amely a vltoz geometrij Garret turb tltltse miatt - rvid idre - akr 260-ra is ugorhat. Nem semmi. Persze a sportossghoz, lvezetes vezethetsghez kevs az ers motor. Tudjk ezt a Peugeot mrnkei is, ezrt a kocsi a nagy kerekeken s szles gumikon kvl a 206 GTi modell ltetett futmvnek hangolst, ngytrcss fkrendszert, vltjt s elektrohidraulikus kormnyzst is megkapta. gy mr nemcsak a gyorstsnl, de kanyargs ton is lvezetes lett a kocsi, s hogy baja ne legyen, arrl a szria ESP gondoskodik. Mert dzel s mgis sportos, de azrt a biztonsgot sem hanyagolja el.
|