.:sub-speaker left:.
 
..::F:Ő:M:E:N:Ü::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelező linkek
 
Baráti kör honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazás az oldalról<
Milyennek találod az oldalam? :)

Főkirályság, szuper!
naggyon jó!
jó..elmegy.
lehetne jobb is
igénytelen, poshadt!
változtass rajta sűrgősen!
delete!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
csevegő linkek
 
egyéb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdák
Verdák : BMW 645ci

BMW 645ci

  2004.11.09. 21:25

Sráckoromban még a történelemkönyvemet is 6-os BMW-be kötöttem, így hazudnék, ha azt mondanám: nem vártam a tesztautót. A többiek szabadságon vannak, így enyém az öröm és a BMW 645ci.


Legszívesebben a kardomba dőltem volna, amikor 1989-ben azt olvastam, hogy a bajor cég 13 év után megszüntette a 6-os sportkupék gyártását. Az ilyen klasszikusokat a világ végéig kellene gyártani. Ráadásul az "autó maximus" utód nélkül halt ki, mert úgy hiszem, a 8-as sorozatot nagyon kevesen tekintették a 6-os követőjének. Igaz, időnként fel-felröppent a hír, hogy jön az új modell, de ehelyett a múlt évtized végére a 8-as sorozat is szépen kimúlt. Évekre nagy BMW kupé nélkül maradt a világ. Szégyen!
És igen. 14 év várakozás után megérkezett az új 6-os, amely más számot nem is kaphatott volna, mert számelődje jóval sikeresebbként szerepelt, mint a későbbi 8-as. A sikerben sokat segített, hogy a típus a pályaversenyeken bizonyított. Szerencsére a BMW-hívők lelkébe szöges katonai bakanccsal taposó Chris Bangle kezére is rácsaptak: az új 6-os felismerhetően BMW, emészthetően elegyednek benne a hagyományos és a frissen kreált formajegyek.
Dögös. Lapos. Övé az út. És az időt ügyesen átívelő forma briliáns technikát rejt. Rögtön ott van az orr mélyére bedugott, huncutul 333 lóerős V8-as, amelynek hátratolt helyzete is az 50/50 százalékos tengelyek közti súlyeloszlást szolgálja. Kár, hogy hitvány műanyagba burkolták, de tudomásul kell venni, hogy elmúltak már azok az idők, amikor a szívócsövek öntött tekergőzése tette látványossá a gépházat. De mindezért kárpótol a motor teljesítménye, nyomatéka, kulturált járása, reakciókészsége. Na meg az igazi V8-as hang!

Beülve az első pillanatban nehezen találtam a helyem. Már megint egy autó, amelyet az amerikai NBA kosárlabdázóira méreteztek, így félredobva a férfiúi hiúságot, megemeltem az ülést. Az ülés és a kormányállítás is elektromos, így zümmögtettem egy jó darabig, amíg beállítottam majdnem tökéletesen. A tökélyhez hiányzott a felárért kínált, állítható combtámasz. A kocsi belsejével csak egy baj van: ha letakarnák a kormányon az emblémát, és nem hallottam volna az I-Drive-ról, nem ismerném meg, hogy BMW-ben ülök.
Motor be, váltó egyes, hajrá. Kit érdekel a forma, amikor ezzel a kocsival jó autózni! A karosszéria hihetetlenül merev, a motor egészen alacsony fordulatszámtól nagyot tol, és bele lehet kergetni a pirosba, ahol 7500 után hihetetlenül kulturáltan szabályoz le az elektronika, nem köpve bele az élvezet levesébe. Lehet, hogy mennem kellett volna a Nissan 350 Z-vel, mert ez az autó reggelire megette a húzósnak hitt kanyarokat, és mindig feljebb és feljebb kellett helyezni a lécet, amíg már nem találtam emlékezetemben olyan tesztautót, amellyel az alapkanyarjaimat legalább megközelítő gyorsasággal, bonyodalmak nélkül bevettem.

A 6-os legyőzött, elvittem hát túrázni. Nagyon jó vele előzgetni. Egy-egy autónyi ugrás finom, háromnegyedes gázfröccsökkel kivitelezhető, az autó pillanatok alatt olyan sebességrégióba ér, amelyben kevesek duhajkodnak. Örültem, hogy a motor széles fordulatszám-tartományban él, ugyanis a váltó karja sportautónak hosszú, és ráadásul viszonylag hosszú utakat is fut be: például a harmadik és a negyedik fokozat között 13 centiméter utat tesz meg a váltógomb. Jó! Tudom: átlagautóban ez több, mint OK, de ez a világ egyik legagilisabb négykerekűje, és jobb lenne, ha a váltás még gyorsabban menne.
A nagy trappolás után a 645ci bemutatta, hogy valódi túraautó. Finoman is használható, a motort alig pörgetve is dinamikus, csendesen suhan, ha kell, és már-már bizarrul stabil futóműve sem rázza le az utazó veséjét. És ilyenkor 120-130 km/h sebességgel cirkálva a fogyasztás a forszírozott üzem 18 literéből 15 alá száll. És ha még pár napig marad az autó, biztosan lejjebb is szorítható ez az érték.

Beszállhat utas is, de lehetőleg csak egy. A kocsi ugyan 2+2 személyes, de hátul magam mögött csupán annyi hely maradt, hogy odaülve egy testhelyzetbe csontosodva, lábamon az üléssel, nyakamban a hátsó szélvédővel fértem el. Nos! Ez az autó nem az utasszállító kapacitásról szól. Meglepetést tartogat a csomagtartó is, amely felnyitás után teljesen átlagosnak hat, a padlóját felfejtve viszont megtalálni az akkumulátort, a biztosítékok fészkét és még némi elektronikát. Csak víz ne érje és borospalack se törjön szét a bevásárlásból hazafelé!

Tehát itt egy autó, amellyel fékezni is öröm, tömve van extrákkal, amelyek közül az egyik legfontosabb a változó áttételezésű kormánymű. Profi módon kidolgozott eszköz. Ezt onnan tudni, hogy nem kell hozzászokni, csak vezetés közben érezni, milyen jól reagál a kocsi a kormánymozdulatokra, miközben nem kell izomlázassá tornáztatni a bicepszet. Szóval itt ez az új 6-os, drágán ugyan, de stílusosan, meg élvezhetőn, és ha nem gyorsult volna fel a fejlődés az autósvilágban, akkor jó lenne arra is, hogy akár 13 évig gyártsák.

 
.:sub-speaker right:.
 
érdekes...
 
Autó-tuning linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2004-06-02
 
! ! ! Aktuális ! ! !
 
ide csacsoghattok
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos idő
 
E-Mail
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?