Saab 93 dzel
2004.11.27. 22:23
Az j Saab 93-asok sorban mr eddig is szerepelt turbdzel-motoros vltozat, de a 2,2 literes erforrs nem volt elg j a kocsihoz. Ezt most j, modern dzel vltja fal.
Egy multi irodahznak alsbb emeletein a kevsb izgalmas s jl fizet munkkat vgzik, a pincben pedig kifejezetten alantas tennivali akadnak a kollgknak. A legfels szintek tgas, panorms, lgkondicionlt irodiban a fnksg dolgozik. Az ugrs legalulrl legfellre csak a mesben s a hollywoodi filmekben sikerlhet. Illetve a Saabnak - egy remekbeszabott motorcservel. A 93-as modell eddigi turbdzele inkbb a kategria pincjben volt: a vetlytrsakhoz kpest gyenge, nagyobb fogyaszts s nem tl kifinomult jrs, 2,2 literes motor nem illett a sportszednhoz. Azonban a GM s a Fiat egyttmkdst kihasznlva a svd mrnkk adaptltk a kocsihoz az olaszok 1,9 literes JTD motorjt, s gy szletett meg a kategria egyik legjobbja - tstnt a fnkk kz ugorva.
Kevs dolog vltozott a Fiat-Saab talakuls alatt, de az mind arra irnyult, hogy a motor j helyn mg lnkebben reagljon a gzpedl parancsaira - hen a Saab turbmotoros hagyomnyaihoz. A TiD jelzs dzel kt teljestmnyszintben lesz kaphat - attl fggen, hogy nyolc- vagy tizenhatszelepes-e a hengerfej. Elbbi 120 lers, utbbi 150-et teljest. Ennl is fontosabb, hogy a jelents, 280 illetve 315 Nm-es nyomatk 90 szzalka szles fordulatszm-tartomnyban rendelkezsre ll. Mindezt vltoz geometrij turbval s tbbdzis befecskendezssel rtk el. Rugalmassg tekintetben az ersebb motor mg a benzines Aero vltozattal is felveszi a versenyt, vele az aut gyorsulsa is j: 9,5 msodperc utn mutat szzat a kilomterra. A kisebb motor inkbb a takarkossgban jeleskedik, szabvnyos tlagfogyasztsa 5,8 liter. A motorcservel igazn jl jr a Saab 93, hiszen az ntttvas blokk ellenre megmaradt a kitn vezetsi lmny s az ersebb, kzi vlts modell 7,5 milli forint krl ra is versenykpesnek grkezik. Ezzel j fnk rkezett a kategriba.

|