.:sub-speaker left:.
 
..::F:Ő:M:E:N:Ü::..
 
..::I.M.P.R.E.S.S.Z.U.M::..
 
..::H.o.m.e::..
 
levelező linkek
 
Baráti kör honlapok
 
Szavazz!!!
>Szavazás az oldalról<
Milyennek találod az oldalam? :)

Főkirályság, szuper!
naggyon jó!
jó..elmegy.
lehetne jobb is
igénytelen, poshadt!
változtass rajta sűrgősen!
delete!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
csevegő linkek
 
egyéb honlapok
 
Filmes linkek
 
Verdák
Verdák : Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

  2005.01.04. 20:42

Hatévi kihagyás után az olasz Alfa Romeo az idén ősztől ismét kínál összkerékhajtású modellt. Elődeivel ellentétben azonban a 156 Sportwagon alapjaira épülő Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 nemcsak országúton kívánja megcsillantani erényeit.


Nyugat-Európában egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az összkerékhajtású gépkocsik. Aki kimarad, lemarad! Az Alfa Romeo pedig nem szeretne így járni, hiszen egy ilyen modell révén tovább növelhetné eladásait. Másrészt az olasz márkát a hagyomány is kötelezi. Alfa Romeo emblémával a nyolcvanas évek elejétől egészen 1998-ig készültek összkerékhajtású autók, így éppen ideje volt egy újabbal kirukkolni. A választás végül a középkategória képviselőjére, a 156-osra, annak is a kombi változatára esett, s nemcsak azért, mert ez a márka egyik legnépszerűbb típusa, hanem azért is, mert a statisztikusok ebben a járműosztályban regisztrálták a legnagyobb növekedést a négykerékhajtású személyautók körében.

Az Alfa Romeónál azonban úgy döntöttek, bizonyos mértékig szakítanak az elődökkel, s egy terepjárásra is alkalmas összkerékhajtású modellt dobnak piacra. No persze azért olyat, hogy a vezetési élvezet se szenvedjen csorbát. Ezért olyan összkerékhajtási rendszert választottak, amely mindkét feltételnek megfelel. Az alkalmazott Torsen C típusú központi differenciálműre épülő állandó összkerékhajtásnak egyik előnye ugyanis, hogy a forgatónyomatékot már alaphelyzetben is aszimmetrikusan, 42-58 százalékban osztja el az első és a hátsó tengely között, ami hozzájárul az alulkormányozottság csökkentéséhez. Az sem teljesen közömbös, hogy önzáró képessége révén a Torsen differenciál a nyomatékelosztást menet közben és automatikusan a pillanatnyi követelményekhez képes igazítani egészen odáig, hogy túlkormányozottság fellépése esetén csupán a teljes nyomaték 40 százalékát juttatja a hátsó kerékhez. A Crosswagont természetesen nem egyedül az összkerékhajtás próbálja az úton tartani, hanem a menetstabilizáló rendszer is, amely olykor a hajtásba is beavatkozik. A VDC a fékdifferenciál feladatát magára vállalva egyedi fékezéssel fogja meg a kipörgő kereket, aminek köszönhetően a nyomaték a jobb tapadású kerékhez juthat.
Szintén piaci megfontolások sarkallták az Alfa Romeót arra, hogy a Crosswagonhoz elsőként egy dízelmotort kínáljanak, mégpedig az 1,9 literes Multijet 150 lóerőre felerősített, 305 Nm legnagyobb forgatónyomatékú változatát, amelyhez hatfokozatú sebességváltót társítanak. A választás helyességét igazolja, hogy amíg az autó dinamikája az elsőkerékhajtású változatéhoz képest alig csökken - a végsebesség 9 km/ órával kevesebb, a gyorsulási idő 1,2 másodperccel gyengébb -, az átlagfogyasztás is csak elfogadható mértékben, 100 kilométerenként 0,7 literrel emelkedik.

A terepleküzdő képességet növeli a kis fordulaton nagy nyomatékot nyújtó motor és az állandó összkerékhajtás mellett a futómű módosítása. Ennek legfontosabb eleme, hogy a Crosswagon szabad magasságát 6,5 centiméterrel növelték, így jelentősen csökken a fennakadás veszélye. De ebbe a körbe tartoznak az új, kifejezetten a Crosswagon számára kifejlesztett 225/55-17-es méretű négyévszakos Pirelli gumiabroncsok. A nagyobb hasmagasság tekintélyt parancsoló külsőt kölcsönöz a Crosswagonnak, de ebben más elemek is a segítségére vannak.

Az első és a hátsó lökhárító alján elhelyezett alumínium védőlemezek, a szintén alumínium küszöbök és tetősínek a terepjárókéhoz közelítik a Crosswagon megjelenését. Belül is több ponton módosítottak a Sportwagonhoz képest, így egyediek a kárpitok és a középkonzol borítása, de ennél szembeszökőbbek az alumíniumborítású pedálok és lábtartó, valamint a visszapillantó tükörbe épített iránytű.
Az Alfa Romeo Crosswagon várhatóan még a tél beköszönte előtt megérkezik Magyarországra, ára várhatóan 9 millió forint körül alakul.

 
.:sub-speaker right:.
 
érdekes...
 
Autó-tuning linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2004-06-02
 
! ! ! Aktuális ! ! !
 
ide csacsoghattok
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
egy pontos idő
 
E-Mail
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?